Hidasta, kokoa ittes, lyhyesti ja pyöreästi!

Heheh, olinpas taas nokkela otsikon kanssa! Huomaa et nukkumaanmenoaika meni jo... :P

Zerofiina oli taas ahkera tänään, käytiin tokoilemassa, aksaamassa ja lopulta otettiin vielä pudotettua. Treenattiin Jennin kaa Ojangossa, mä otin eka hieman tokoa.

Metalli oli kivaa, mä hypyytin ja laitoin putkiin yms. Lähinnä siis pidettiin hauskaa. Yhtään luovutusta en ottanut, humputeltiin vaan, jotta saisin sen asenteen paremmaksi.

Merkki ja ohjattu meni kivasti myös. Merkin paikkaa se tarjoaa tosi kivasti, joskin jää välillä melko vinoon. En kuitenkaan vielä puuttunut asiaan. Sit otettiin ohjattua, ensin erikseen, tää meni hyvin. Sit lähetin merkille, välipalkkasin nakilla ja lähetin kapulalle. Ei yhtään tajunnut eka ja sinkosi keskikapulalle. Kuunteli tosi hyvin mun stop-käskyä! Korjausta se ei kuitenkaan osaa vielä, niin piti laittaa takaisin merkille ja lähettää siitä. Lopulta onnistuin yhdistää nämä molemmat. Loppuun vielä pelkkä merkki. On ehkä vielä turhan aikaista yhdistää merkki ja ohjattu, vaikka hyvää treeniä tää sinänsä on, kun pienelle koiralle on hirmu vaikeaa yhdistää kaksi asiaa, tässä se oppii vähän yhdistelyä ja kuuntelemista :)

Haiku teki välissä aksaa ja me treenattiin vieressä hengaamista. Oli äärimmäisen vaikeaa, meinasi riehua ja rääkyä, vaati todella hommia, et sain sen rauhoittumaan. Menin kentän laidalle istumaan ja nakitin  kuin oli nätisti. Tätä vois kyl tehdä useammin, täytyyhän kisoissakin odottaa omaa vuoroa. Parhaiten toimii, jos sillä on tutti suussa, eli lelu jota revitellä. Pitäisi kehitellä joku hihnasysteemi, jota se voi repiä.

Sit odoteltiin vähän ja rauhoituttiin, sit tehtiin tunnaria. Molemmilla kentillä oli aksaaija, joten Zerppasen oli tosi vaikeaa keskittyä. Otin ihan perustunnaria eka, se vaan räiskyi ja maisteli kaikkii kapuloita. Kovasti mä rauhoittelin ja meni paremmin. Aattelin sitten, et laitetaan kapulat oikein lähekkäin, niin on pakko keskittyä. Jotenkin tää ei kuitenkaan toiminut, ei silti malttanut oikein. Oli ehkä vähän julma treeni, vaik musta ei oo mitenkään liikaa vaadittu, et ton ikäinen koira osais keskittyä tunnarin tekemiseen aksahallissakin. Äääh. Seuraavan koiran kaa tää on aivan ykkösprojekti, se et se osaa säädellä virettään!!

Sit siirryttiin aksaamaan. Eka keppejä, otin ihan sisääntuloja eri kulmista ja Jenni palkkas. Oli tosi hyvä treeni, se haki todella hyvin, sekä avo- että umpikulmasta. Eikä mun pomppimiset sun muut haitannut yhtään. Hyvä Zero!

Sit mun oli tarkoitus tehdä radanpätkä, mut jäin sit hinkkaa yhtä käännöstä. Sit mä keksin, et ku se ei osaa koota ittensä, ni kokeilen saada sen kokoamaan ittensä. Yritin saada sille opetettua suhinan, et se hidastais vauhtia kun mä suhisen. Eka tein ihan niin, et heitin pallon sen naaman eteen/taakse, tää toimikin muutaman kerran. Sit ku otettiin hyppy mukaan, ni ei toiminut yhtään, vaikka tein mitä. Lopulta se meni riman ali tai hyppäs pitkällä laakeahypyllä johonkin mun taakse. Mä en tajua, missä vaiheessa Zerpasta on tullut tällainen taipumaton puupökkelö! Se ei vaan osaa lähestyä estettä sillai nätisti, sen on pakko juosta täysii ja hypätä täysii ja mahdollisimman pitkälle, kun tarkoitus olis hypätä hallittu, lyhyt, pyöreä hyppy.

Äh, joku saa kyl näyttää mulle, miten opetetaan koiraa kokoamaan ittensä ennen hyppyä. Tosi turhauttavaa, kun koiruus hyppää jäykkänä ku seipäs!

Lenkillä otin pari pudotettua mun tumpulla, ihan lyhyt matka, joku parikyt metriä. Hyvin meni, ja kovaa! :) Pitäis nyt vaan tehdä niin, et seurauttaa sitä oikeasti ensin, ennen ku tiputtaa esineen, nyt on helposti käyny niin, et mä oon melkein heti tiputtanut sen, mut ideahan olis se, et koira ei tiedä, mihin kohtaan se on tippunut...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa