Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin...

Eilen hakua Korsossa. Zerppaliisa teki neljä ukkoa.

Etukulmiin haamut viidessäkympissä. Ampui kuin tykin suusta suoraan ukkojen luo. Oli oikein pätevä. Kolmas oli sitten suora (n. 40 m) ilman apuja, tässä se taas ärsyttävästi kaarsi ensin voimakkaasti aluetta eteenpäin, sit sai hajun ja palasi taaksepäin. Mä en vaan tajua, mikä logiikka siinä on, et sen pitää aina tehdä ihme mutkia. Eiks olis huomattavasti yksinkertaisempaa ja kannattavampaakin mennä vaan sinne, mihin mä lähetän?! Zerppa on varmaan salaisesti nainen, ku sen aivoituksista ei saa selvää... Neljäs ukko oli jänis, oli oikein pätevä. Palkka oli kuitenkin ällö, ku maalimies heitti pinkin pallon vesilätäkköön :D :D

Treenien jälkeen Emma ampui Zerpalle, samalla kun mä seurautin sitä. Zero tiesi jo mitä on tulossa ja piippaili ärsyttävästi ja meinas singota takaisin autolle jo ennen laukauksia. Itse seuraamisessa ja ampumisessa se pysyi ihan hyvin hallussa, mitäs nyt piippaili ja sit vapautuksen jälkeen yritti taas liueta paikalta.

Pitkän lenkin päätteeksi syötin loput lihapullat ja otin samalla eteentuloa. En tajua, mikä sille iski, kun se ei millään ottanut tajuakseen, mitä mä siltä haluan, ihan ku ei olisi ikinä kuullutkaan koko sanaa. Se oli ihan flegu ja sen näköinen et ei nyt kuule kiinnosta pätkääkään. Lopulta mä rähisin sille kunnolla ja vaadin et nyt teet - niin hupsista, yllättäen se taas muisti, miten eteen tullaan. Jännä ilmiö. Tässä on vielä hurjasti hommaa, kun se tulee vinoon koko ajan.

Photo by Sara Menna 
Tänään sit Viilarintielle kokeilemaan esteitä, oon ottanut näitä tasan kerran aikaisemmin. Oli levoton ku tulin paikalle, mut rauhoittui, kun aloin treenaamaan. Olin sitä paitsi yksin, ehkä sekin vaikutti. Pyssy oli mukana ja muka latasin sen, mut Zerppa on liian viisas, se osaa lukea mun ajatuksia.

Ekaksi seuraamista, erityisesti sivulletuloa. Aloitan tuon ruudun seuraamisen sillä, et mä itse pysyn paikallani. Huomasin, että tämä on älyttömän vaikeaa. Zero ei osaa hakea sivulle jos se on esim. mun vasemmalla puolella vähän matkan päässä! Tulee tosi vinoon. Muutama avustettu versio, ehkä mun vaan täytyy aloittaa siitä, koska tuntuu et se ei edes yritä kauheasti hakea paikkaa, vaikka naksuttelisin sille. Ja joka tapauksessa vaadin sen tulemaan heti oikealle paikalle, korjauksesta tulee kehu, mutta ei palkkaa. Sivulletulot on nyt työn alla!!!

Muutama käännös ja lyhyt suora seuraaminen, oli oikein nättiä, tosin kontakti tipahti pari kertaa, mur! Sivuaskeleet on toinen, mitä pitää treenata, Zero jää tosi vinoon. Tähänkin auttanee sivulletuloprojekti.

Metallia otin lähinnä kantamista ja vähän leikin taisteluleikkiä sen kaa, tai ei varsinaisesti taisteltu, mut mä otin kapulan ja Zero piti hanttiin. Sen ote on mielestäni parantunut eikä se sylkäise kapulaa välittömästi pois, kun mun käsi lähestyy. Luovutuksiakin toki pitäis tehdä, mut ehkä ensin pitää vahvistaa ihan perus eteentuloa.

Hyppyä sitten eka pallon kanssa. Siellä oli eka 5 ja sitten 6 palikkaa (palikan korkeus joku 13 cm). Oli tosi vaikeaa pienelle koiralle, ei meinannut päästä siitä n. 75 senttisestä yli millään. Yritti eka kiertää, sit tiputti (palikka oli hajalla, ni hajos, ku koira osui siihen) ja sit lopulta hyppäs pari tosi naftia hyppyä. Matalammalla hypyllä kokeilin metallia, oli hyvä. Näköjään metalli ei haittaa hyppäämistä. Huh, vähän kyl epävarma fiilis hypyn suhteen, jos jo 75 senttiä on sille liikaa :P

Estettä otin ihan vaan vauvaesteen, joka on matalampi. Ei oo sinänsä vaikeaa, Zerppa luulee tekevänsä agilityä. Se edestakaisin meneminen on kuitenkin vahvistettava, toosi helposti menee ohi, koska agilityssä ei ikinä mennä esteitä edestakaisin. Noutoa en ottanut vielä, ihan vaan pallolla.

Photo by Sara Menna
Hah, arvatkaapas muuten mitä löysin eilen? Mä vähän innostuin shoppailee, ostin vepepannan (maksoi alunperin joku 5€), hakurullan (ovh. 18€) sekä metallipannan (joku 5€) nää kaikki yhteensä maksoivat peräti 6.67€ :) Musti ja Mirri outlet on aika kiva paikka <3 Oon tähän asti boikotoinut sitä, koska mielestäni kilpailevan yrityksen myyjänä ei ole kauhean soveliasta mennä sinne, mutta ajaessani ohi, päätin kuitenkin kerrankin käydä tsekkaamassa paikan... 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa