Tentti ohi ja elämä edessä!

Tentin jälkeisen elämän ja aurinkoisen sään kunniaksi mentiin tehotreenaamaan Ojankoon. Ohjelmaan sisältyi kokeenomaista tokoa ja kisamaista aksaa.

Tokossa siis tehtiin liikkeet kisanomaisesti, Emmi liikkuroi. Ekan osan palkkasin joka liikkeen jälkeen, tokan osan vain kerran. 

Paikallaolot: Oli jätettäessä kovin levoton, täytyy nyt kiinnittää huomiota tohon, ettei tule paikallaoloon suoraan autosta, täytyy antaa humputella hetki. Piippasi, mutta oli sitten hiljaa, kun käskin. Istui ryhdikkäänä. Makuussa se koomasi istumaannousun, mur! 

Seuraaminen: Tää tuntui oikeesti jopa hyvältä! Perusasennot oli vinoja ja kerran mietti pitkään, tarviiko tässä ollenkaan istua. Kontakti oli hyvä ja tuntui kivalta. Yhdessä vasemmalle käännöksessä tuupin sitä edessäni vähän matkaa, muuten oli ihan siistit, jopa juoksu! Ei tää seuraaminen ehkä sittenkään niin kamalaa ole, kuin mitä viimeksi kriiseilin :) 


Luoksetulo: Tää oli kamala. Pysäytin liian myöhään ja maahanmenokäskyn kohdalla ei edes loksauttanut korvaansa. Ihme tyyppi, mikähän tää nyt oli? 

Ruutu: Tähän olin aika tyytyväinen, paitsi merkki. Ei lähtenyt merkille ekasta käskystä, jäi hieman vinoon. Ruutuun hienosti, pysäytin pikkasen liian aikaisin, jäi ihan etureunaan. Ei mennyt maahan, prkl! Jouduin kolme kertaa käskemään! Tätä tapaa nollata ruutu ei olla vielä kokeiltukaan. Loppu ihan siisti. 

Metalli: Tääkin oli ihan siisti. 

Zeta: Tän pilasin ite kun en muistanut järjestystä :D Tähän täytyy siis panostaa sitten virallisissa kokeissa. Oli muuten siisti. Paitsi että täyskäännös tapahtuu vasta liikkurin käskystä, mä olen liian oma-aloitteinen taas tässä... 

Ohjattu: Tämä taas ei ollut niin siisti. Merkille vaati kolme käskyä, en tiedä mikä tässä nyt on ongelma :( Merkiltä meni keskikapulalle, kun pysäytin tuli takaisin merkille, siitä sitten nätisti vasemmalle. Voi kurjuuksien kurjuus tän ohjatun kanssa!


Tunnari: Hieman ehkä epävarman oloisesti haisteli, mutta toi oikean, eikä lääppinyt muita. Palautus oli ruma, pureskeli ja pyöritteli kapulaa. 

Kaukot: Nää oli tosi hienot muuten, mutta jossain välissä oli liikkunut taaksepäin tosi reilusti. Tää onkin uusi juttu, yleensä ongelma on se, että koira tulee eteenpäin. Ihan hyvä ehkä kuitenkin näinpäin. Mä luulen, että vaihto oli i-s, siinä mä olen opettanut sen ponnahtamaan taaksepäin. 

Sitten aksahalliin, siellä oli Emmin ryhmän eilinen rata vielä pystyssä, sitä sitten kokeiltiin. Siinä oli 22 estettä, ei kontakteja eikä keppejä, tasoltaan joku 2-3 -luokan rata. 

Alussa tiputti tosi monta rimaa peräkkäin, kun otin napakamman otteen, enkä antanut säätää omiaan ja ohjasin varmemmin, rimat pysyivät. Persjätöt oli hankalat, mun kädet heilui kuin helikopterilla. Kun maltoin jättää ne alas ja ottaa sen sijaan jalat käyttöön, alkoi samantien sujua. Zermukin alkoi kuunnella hyvin ohjausta, kun mä tiesin mitä mä teen. Yllättävä havainto :D

Irtoaminenkin yllättäen sujui, kun mä juoksin ja ohjasin. Tääkin on hyvin yllättävää :D Pakkovalssi vauhdista oli hankala ohjata, tai mä unohdin ohjata hypyn yli. Tää on kätevintä tehdä sillai, et heittää vaan koiruuden yli tavallaan selän taakse, ei niin kuin mä oon tehnyt, et kääntyy ohjaamaan. Ei saatu sit rataa kokonaisuutena onnistumaan, kun Zerpalle tuli isoväsy. 

Pics by Tiia Hämäläinen

Kommentit

  1. Aivan HIRVEÄN TÄRKEÄ KYSYMYS! Mistä sä oot saanut ton värisiä matalia kartioita :D Vai näyttääkö ne tossa kuvassa vaan neonvärisemmiltä kuin ne joita oon ite löytänyt. Oon neuroottisena ettinyt mun painaviin kartioihin sopivia matalia kartioita, mutta ei löydy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti ne ei oo mun, joten en osaa sanoa mistä on ostettu. Kyllä ne on oikeesti aika kirkkaan pinkit, aika söpöt munkin mielestä.
      Ite oon ostanut samanlaisia tötsiä koiratapahtumista, esim tokon/agin SM-kisoista, isoista näyttelyistä ym. Mulla on vähän hillitymmän värisiä tosin...
      Onhan se toki hirvittävän tärkeää, että ruututötsät ja merkit ovat yhteensopivia! :D Mielellään ruutunauhojen pitäisi olla myös samanväriset. Mulla on pinkit nauhat, muttei niihin sopivia tötsiä :(

      Poista
    2. Mulla on jo yhteensopiva ruutunauha, ostin sen tokon SM-kisoista viime vuonna :D Aattelin odottaa tän vuoden SM:iä, jos siellä ois noita matalia pinkkejä..

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa