Agilitykisat Seinäjoella

Voi apua, Zerosta on tullut tuhma aksakisoissakin!

Kisattiin Seinäjoella kolme starttia loppiaisena, tuomarina Henri Luomala. Radat oli superkivat, hyvin etenevät, muttei kumminkaan pelkkää tylsää suoraa.

Kerrankin mä sain oman asenteen kuntoon, keskityin kunnolla rataan ja ohjasin kunnolla koko radan, olin siihen tosi tyytyväinen. Mä juoksin, Zero ties, mihin mennä ja yhteistyö sujui hyvin.

Eka rata oli hyppäri, tämä meni oikein kivasti kepeille asti. Kepeillä Zero meni väärältä puolelta sisään, mitä ihmettä?! Tätä se ei oo ikinä tehnyt, eikä tämä todellakaan ole ikinä ollut ongelma. Meni tovi ennen kuin mä uskoin silmiäni, vasta kun tuomari nosti käsiä, niin korjasin. Joku rima tais kans tulla alas keppien jälkeen, kun seisoin tiellä.

Toka rata oli kans tosi kiva ja tein (tai siis luulin tekeväni) nollaa sinne saakelin kepeille asti. Siinä se taas sekoili jotain ja meni väärin jonkun välin. Mä en tajua mikä tämä nyt on, jos Zermu on sekoillut kepeissä niin alussa ja silloinkin menemällä tokaan väliin hankalista kulmista tai kieltämällä kokonaan. Tällaista ei todellakaan ole ollut tapana. Hiukan otti päähän koiran typerä virhe, kun kerrankin itse ohjasin kunnolla. Jälkikäteen sain kuulla, että Zero oli heti tokalla esteellä tiputtanyt myös pituuden palikan, en ollut huomannut tätä.

Kolmas rata oli ihan kaaosta, ihan hirveää räpellystä. Zero ei selkeästi jaksanut enää keskittyä, se vaan huusi ja haukkui, räiski rimoja, pomppi kontaktit, komensi ja räyhäsi. Ei mitään tolkkua koko touhussa ja mä luovutin ohjaamisen jossain puolivälissä. Se oli jo lähdössä ihan eri näköinen kuin muilla radoilla. Olin tuhma ja korjasin kontaktit, jatkoin kuitenkin maaliin. Kepeillä se taas sähläsi, meni väärältä puolelta sisään.



Olin ennen ratoja ottanut lämmittelykeppejä, vedätin ihan kunnolla, otin etäisyyttä ja jäin taakse - ei mitään ongelmaa. Joten, mä en käsitä mikä tämä nyt oli...

Treenisuunnitelma:
- Kepit: hankalia kulmia, vedätystä, nopeaa lähestymistä, etäisyyttä, häiriöitä...
- Kontaktit edelleen varmemmiksi
- Takaaleikkausta puomille vois kokeilla
- Sitä keppien jälkeistä elämää, sitä en saanu toimimaan millään radalla! (aksaradat)
- Pituutta, okseria ja muita erikoisesteitä

Tässä vielä video treeneistä ja möllikisoista:


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa