Porvoo 29.1.12 - eteenpäin ja nokka pystyyn, sanoi mummo lumessa.

Sniff, sniff! Ei tullut sitä ykköstä! Sniff! Vaik muuten Zerppanen oli tosi hyvä! Vaik eilen olinkin tosi pessimisti, ni kyl syvällä sisimmissäni olin sitä mieltä, et me pystytään siihen, kyl Zero osaa. Äääää. No. Liike kerrallaan.

Paikkamakuu 9: En tietenkään tiedä, mitä teki, jotai piipitystä kuulu, mut oon aika varma, et se ei ollut Zero. Kun käskin istumaan, se oli jääny ihme koomaan ja piti käskyttää toinen kerta. Yllätyin, ettei ollut kasi.

Seuraaminen 8: Yhyyy, mun koira, jolla on ollut maailman paras seuraaminen ei osaa enää seurata!! :'( Se tuntu ihan hyvältä ja ihmettelin, mistä se kasi tuli. Noh, video paljastaa kaikki karmivat yksityiskohdat.


Ensinnäkin. Ihan KARMIVAT perusasennot. Jokaikinen on ihan vino. Hirveää. Kamalaa.

Toisekseen. Alussa se näyttää seilaavan kauheesti, välillä irtaantuu musta ja välillä on ihan lähellä. Tuota se teki joskus syksyllä ja hioin paljon juuri tätä; sainkin sen tosi hyvään kuntoon ja seuraaminen oli ollut tosi tiivistä ja upean tuntuista/näköistä.

Sitten. Vasurille käännös oli kauhea, hyi mua, hyihyi. Kyllä mä osaan paremmin!! Kauhee tollai kaari, oon hinkannu tuota käännöstä jo vuosia, kyllä mä osaan! Argh.

Sitten sen käännöksen jälkeen, kun Zero näkyy takaapäin, voi kauhistuksen kanahäkki sentään!!! Koira on aivan VINO! Se poikittaa ihan kamalasti, etu- ja takajalat on ihan eri linjalla. Voi hirvitys, poikittaminen ja liian edessä seuraaminen ovat niitä kaikkein vittumaisimpia asioita, joita en ikinä, mistään hinnasta olisi halunnut kohdalleni. Kurjuuksien kurjuus. Synkeyksien synkkyys.

Vasurille täyskäännös epäonnistui, koska en taas ite osannut liikkua. Pyörin koiran ympäri, vaikka tarkoitus olisi kääntyä paikoillaan, niin että koira kiertää mun ympäri. Zero kuitenkin kääntyy tosi nätisti ja käyttää pyllyään oikein hyvin. Tätä pitää vaan treenata lisää, siis mun.

Pakittaminen paikallaan ei ollut hyvä, mutta tää johtuu lähinnä treenimäärästä. Olen toki hinkannut, mutta Zero ei vieläkään täysin ymmärrä. Ei oo iso juttu tää, melkein olisin voinut arvata, et se tekee noin. Vasurille askeleet on musta jostain syystä aika söpikset, nää menee melko kivasti.

Vauhdin muutoksia pitää treenata lisää, ainakin videolla hidas käynti ja normiseuruu näyttää ihan samanlaisilta. Voi rähmä sentään, mä kun olisin voinut vannoa, et mä suorastaan matelen hitaassa, ja marssin kuin tinasotilas normikäynnissä. Voi nenä. Tämäkin menee mun treenilistalle.

Täyskäännös oikealle näyttää suht tiiviiltä, jes. Kuitenkin vois päättää, kumpaa mä käytän kisoissa. Jotenkin tuntuu hölmöltä sekoittaa ne tollai.

Näyttäis siis siltä, et mun pitää treenata tuota seuraamista enemmän kuin koiruus. Hieman on kuitenkin pakka päässyt hajoamaan ja inhottavia virheitä hiipinyt mukaan. Tuota poikittamista täytyy tarkkailla, mistähän kummasta tuo voisi johtua? Ei se musta oo ennen tehny niin.

Liikkeestä istu 10: Tätä pelkäsin. Olin ihan varma et jää seisomaan tai jatkaa seuraamista. Oli kuitenkin tosi nättiä ja videoltaki se näyttää tosi hienolta. Jei.


Luoksetulo 8: Edelleen on musta vauhtia hieman liikaa, pitää jatkaa tuota takapalkkaa vielä. Otin ennen starttia yhden sillai, et vapautin suoraan lelulle, ei tosin ihan älynnyt, alkoi tulla luo. Sitten otin vielä yhden stopin. Ei näköjään vielä muista, ilmeisesti tuo takapalkka vaatii tosi pitkän ajan... Seisominen olisi voinu olla nopeampi. Maahanmeno oli musta aika hyvä. Loppu oli aika hyvä, mun kauhee kiekaisu vaan kuulostaa kovin typerältä! :) Zero tuli tosi lähelle mua, ihanaa, kun se on vihdoin tajunnu tän. Ihanaa.


Ruutu 0: Yhyhyhyyyy! Buhuhuuu. Sniff. En oikeen tajua mitä täs kävi. Kivan näköisesti se meni ruutuun ja ilmeisesti jopa takalaidalle asti, kuten videolta näkyi. Huusin seis ja se lähtee tulemaan mua kohti. Olisi pitänyt vaan heti huutaa maahan, prkl. Hitsit, ku en tajunnut. Turhahan sitä sen jälkeen oli enää mihinkään lähettää... Liiikkuri keskeytti sit, kun se oli mun luona, ite olisin varmaan lähettäny viel toisen kerran. Pahuksen pahuksen pahus. Mikä täs ruudus oikein on, et aina joku menee pieleen???


Hyppynouto 10: Tää oli aika hyvä, itse asiassa luovutusta lukuunottamatta tuo oli lähestulkoon täydellinen. Kapula oli sattunut sillai sopivasti, et Zero kiersi sen nätisti ja otti kivasti. Kun yleensähän se on tehnyt sellaisia saalispomppuja ja lennättänyt kapulaa eteenpäin. Luovutus oli huono, se jäi todella kauas, en tykännyt yhtään. Ihmettelin, kun tuomari antoi kympin...



Metallinouto 10: No ei kyllä ollut kympin arvoinen suoritus tämäkään. Se lähti kivan reippaasti, mutta en tykännyt yhtään tyylistä, jolla se piti kapulaa. Olin aivan varma et se tiputtaa, piti jälleen kiinni ihan vaan hampaiden kärjillä. Luovutuskin oli taas huono, kuten edelläkin, jäi tosi kauas.

Tunnari 7: Tää oli tosi hieno, Zero teki todella hyvin töitä, olin ihan supertyytyväinen! Se näytti jotenkin tosi varmalta, ei se oo ikinä ollut tollainen :) Se lähti melko reippaasti kohti kapuloita ja haisteli niitä ihan rauhassa, yhtään lääppimättä, mutta hyvin itsetietoisen näköisenä. Kun se haistoi oikean, se päättäväisesti otti sen ja lähti saman tien tuomaan. Vitsit, miten hieno! Täähän on ollut sille tosi vaikea, ja se on ollut tosi epävarma koko liikkeen kanssa. Ihan superia! Alussa se ei lähtenyt ekalla käskyllä, en tiedä mitä kävi, musta se näytti hyvin fokusoituneelta kuitenkin ja tiesi, mitä ollaan tekemässä. Palautusta pitää treenata lisää, se pureskeli ikävän näköisesti kapulaa.

Ylipäätään luovutuksissa pitää kiinnittää huomiota tohon kapulan pitoon. Joka kerta se meinasi tiputtaa kapulan, siitä johtuu toi mun tosi tyylikäs niiaus joka kerta, kun nappaan kapulasta kii, ennen kuin se tipauttaa sen... Eli pitotreeniä!


Kaukot 6: Voihan nenä. Nää ei ollut hyvät. Istu-seiso on erityisen paha, oikein sydämeen koskee, kun katon. Se on ollut niin hyvä, oikein on heittänyt pyllyn taakse, nyt se lähti vaa kävelee eteenpäin. Voi itku. Toisaalta täs taas tulee kiusaus jälleen vaihtaa metodia ja opettaa sille niin. Pitää laittaa mietintämyssyyn. Sit se meni maahan, kun piti mennä istumaan, tuota se ei oo IKINÄ tehny pentuaikojen jälkeen. Kumma juttu. Sit se ennakoi vikan maahanmeno, murmurmur! Eli eipä menny putkeen, vaik ne tuntu aika hyvältä viel kehässä. Näköjään videokamera on lahjomaton...


Kokonaisvaikutus 7: Siis apua, Zero haukkui kehässä liikkeiden välissä! Mitähän mä NYT teen? Ilmeisesti se oli melko kovassa vireessä, siltä se myös tuntui. Se oli tosi kuuma ja innokas. Mut toi haukkuminen ei käy laatuun sitten ollenkaan. Pitää aivan ehdottomasti kitkeä pois heti alkuun. Haukkuvaa huutokaulaa on turha viedä evl:llään.

Yhteispisteet 229 ja II-tulos

Olipa surkeet pisteet, olisin odottanu huomattavasti enemmän. Voi pylly. Muuten jäi oikeastaan ihan hyvä fiilis. Olin ite tosi itsevarma, en jännittäny kehässä ja tiesin koko ajan, mitä ollaan tekemässä ja mistä seuraava liike lähtee jne. Ainoo, mis tuli epäröinti, oli tunnarissa. En kuullu, kun liikkuri käski kääntyy ja kuulin vaan et käsky. Olin vähän et wtf, ei kai tuo mua koske, sit se käski uudelleen et täyskäännös. Hmph.

Mut joo, muuten oli tosi hyvä fiilis. Oikeasti, tuntu tosi hyvälle olla kehässä ja jopa nautin kisata Zeron kaa.

Nyt mennään eteenpäin kohti seuraavia kisoja. Eilen olin tosi pessimistinen, mut ne ajat on ohi nyt. Mä en aio antaa periksi, eteenpäin mennään nokka korkealla pystyssä, läpi mennään vaikka lumihangen ja harmaan kiven. Joskus tulee vielä se päivä, jolloin me onnistutaan, jolloin kaikki menee nappiin. Tiedän, että palkinto tuntuu silloin aivan erityisen hyvältä kaikkien vastoinkäymisten jälkeen, ja siinä toivossa jaksan pinnistellä eteenpäin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa