No en varmana ohjannu!

Huoh, tää kovakaali ei opi ikinä! Zerppa kuitenkin oli tosi pätevä, ihan yllätyin :)

Treenattiin haun ilmaisuja Ojangon kentällä, ripoteltiin kenttä täyteen umppareita ja siinä sitten ilmaistiin. Ekat kaksi ukkoa Zerppa näki kun ukot lähti, kaksi vikaa ukkoa oli valmiina. Kaikki otettiin irtorullalla, koska se ei vielä osaa kiintorullaa. Kolmas oli lähesumppari, eli ukko näkyi siitä sen verran, ettei ihan täysumppari ollut...

Ekat kaks meni oikein hyvin, kolmannella se vähän hämääntyi ja kiersi vähän aikaa, sit kiersi rulla suussa vähän aikaa ennen kun toi sen mulle takaisin. Vikalla lähetin ite ihan vinoon, mielestäni olin ihan suorassa, enkä suostunut taas uskomaan, kun selitettiin. Kaikkein ärsyttävintä mussa on varmaan se, et mun on pakko aina vängätä vastaan, enkä suostu ymmärtämään mistään mitään. Huoh, mä en opi ikinä. Edelleenkään mä en hahmota koko aluetta, enkä mä ymmärrä noita lähetyslinjoja. Joku vois opettaa mulle vähän perusmatematiikkaa, et 45° kulma ei oo sama asia kuin 90° kulma.

Sen jälkeen mentiin aksaamaan. Teemana poispäinkäännökset. Sain aika hyvin toimimaan. Oma ajoitus on äärimmäisen tärkeää, jos ohjaus on vähänkin myöhässä, Zero kääntyilee ja kyselee, jos taas olen liian ajoissa, se kääntyy hienosti ja ohittaa esteen. Kokeilin myös useamman poispäinkäännöksen hässäkkää, tämäkin toimi kivasti. Sit mä kokeilin sitä myös kepeille ja kepeiltä, kuitenkin kepeille 90° kulma tuotti hieman vaikeuksia, mikä ei kyllä oo ihmekään. Täytyy edetä maltillisemmin.

Kepit muuten meni oikein hienosti, irtosi hyvin, haki hyvin ja oli tosi innoissaan niistä :) Kontakteja kokeilin kans, puomilla laitoin pallon taas kontaktista joku 2 metrin päähän, tällä kertaa ei jäänyt kyttäämään, vaan juoksi alas asti, kerran juoks läpikin. Ehkä tää läpijuoksuhommeli toimii, kunhan ei vaan tee liikaa läpijuoksuja. Mut nopeampi tää alastulo ainakin on nyt. A:lla otin taas längellä. En oo ihan varma toimiiko tää nyt kuitenkaan. Se ei yhtään kunnioita länkeä, vaan kaataa sen joka kerta. Myös sen liikerata ei oo juoksua, vaan se joka ikinen kertaa tekee hienon 2-on-2-offin...

Kontaktien kanssa oon muutenkin miettinyt, että en ehkä sittenkään jaksa enää kauhean paljon huomiota kiinnittää niihin. Kimin kanssa aikoinaan tein siitä ikuisuusprojektin, hinkkasin niitä hulluna enkä antanut tuumaakaan periksi. Olin kuukausia kisatauolla, kunnes sit tosi pitkän ajan päästä ne pikkuhiljaa alkoi toimia. Lopulta mä sainkin ne oikein hienoiksi, mutta siinä vaiheessa tajusin, et koira on jo sen ikäinen, ettei me tulla kisaamaan enää kauan. Se oli hieman turhauttava havainto. En haluisi tehdä samaa Zeron kaa. Sen sijaan et hinkkaan natsina kontakteja kuntoon mä haluisin vaan nauttia kisaamisesta ja tekemisestä ne vuodet, mitä meillä on vielä jäljellä. Pakkohan se on myöntää, ei Zerppa ole enää mikään pieni Vaavi. Kesällä se täyttää jo kuusi!

Kauheesti muuta ei olla tehty. Torstaina olin päättäny pitää Zerpalle lepopäivän ja loppuviikon olikin niin kiire, etten ehtinyt mitään tehdä. Lauantaina tosin epätoivoisena yritin mennä hiihtämään. Mähän en tunnetusti mitään säätiedotuksia lue, joten hieman yllätti pienenpieni lumimyrsky. Ladulla oli vuoroin pelkkää jäätä ja vuoroin nilkkoihin asti lunta. Yritä siinä sitten hiihtää. Välillä tuuli niin kovaa, etten meinannut päästä eteenpäin ollenkaan. Lopulta lunta oli ladulla pohkeisiin asti, niin et sukset vaan uppos lumeen, enkä pystynyt enää luistelemaan, vaan hiihto oli sellaista sukset jalassa kävelyä... Yhteen kierrokseen meni yhtä kauan kuin normaalisti kolmeen kierrokseen ja palasin kotiin joskus yhdentoista aikaan, hehee :D

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa