Kun on synkkää ja pimeää, ota koira ja mene treenaamaan!

Hui, ylihuomenna on vuoden viimeiset tokokisat!


Torstai - valmistelut, osa II - Ojanko

Seuraamista tein oikein lyhyet pätkät, suora, yks käännös oik. ja vas. sekä täyskäännökset oik. ja vas. Toimi oikein hyvin, aavistuksen levotonta seuraamista ja ehkä hieman jopa poikitti. Pääsääntöisesti kuitenkin hienoa ja käännökset tiiviitä.

Ruutu: Kerran lähettämällä ja stopilla, kerran pallo valmiina. Oli hieno ja pysähtyi ku seinään, kuitenkin eteni kummatkin kerrat hieman banaanilla.

Istu: Oikein hieno. Palkkasin vauhdista, erikseen viel paikalla istumista.

Metalli: Leikittiin hetki, siinä ohella pari luovutusta. Oli oikein siistiä ja kivaa.

Kaukot: Yksi m-s ja yksi m-i. Molemmat oli oikein hienot. M-s jouduin tosin toistaa, koska tuli eteenpäin takajaloilla.

Keskiviikko - valmistelut, osa I - Ojanko

Hyppynouto: Oli tosi hieno suora heitto, vinot kulmat otin palautuksena. Haki tosi hyvin hypyn ja oli tosi innokas. Luovutukset oli tosi hienoja.

Metalli: Otin lainakapulalla, oli aika ällö, kiikutti epävarmasti eikä leikkiminen ollut niin kivaa. Oma oli ihan ok. Tää pitäis kyl ottaa viel uudestaan ennen koetta.

Luoksari: Jokaista osuutta kerran: läpijuoksu, stoppi, maahanmeno ja loppu. Kaikki osuudet oli oikein hienoja ja pysäytykset nopeita.

Kaukot: Joku ihme vamma tuli tossa, kun Zerppa ei osannut mennä ekalla istumaan. Perse nousi aina pikkasen. Ongelma poistui, jos tein läheltä, mutta tuli uudestaan, jos tein sillai "oikeesti". Mitähän kummaa? Muut vaihdot ok. Nääki vois ottaa viel kerran.

Maanantai/tiistai

Käytiin pk-kentällä, Emmi tottisteli, mä otin hyppynoutoa. Zero oli ihan superpaineistunut, vaikkei oltu ammuttu, enkä ollut ladannut pyssyä. Oli tosi tuhma, karkasi Emmin ja Stepin luokse, samantien kun otin autosta. Mä en oikeen tiedä, onko Zero oikeesti paukkuarka vaiko paukkupossu! Toisti tän varmaan kolme kertaa, vaikka jossain vaiheessa Emmi niskapersotteella heitti sen ulos, ja mä olin karvaperseelle tosi vihainen. Uskoi kuitenkin lopulta ja suvaitsi liikkua mun kans kehään, piippasi kuitenkin tosi paljon ja oli superlevoton. Hyppynoudot oli oikein hienot, myös vinot heitot. Unohti sit et sen piti esittää paineistunutta ja pystyi tekee myös sivulletuloja ja hieman seuraamista. Kun laitoin sen autoon, se saakelin piski karkas taas!

1 kpl riemuidiootteja, 2 kpl ei-voisi-kuule-vähempää-kiinnostaa

Sunnuntai - hakutreenit

Pitkästä aikaa hakua. Zermu teki viisi ukkoa. Eka suora etukulmaan, toka etenevä, kaksi seuraavaa kuljetuksella ja vika suora.

Ekalla ukolla taisin lähettää pikkasen taaksepäin, kesti hetki ennen ku löysi. Tokalla tuli oikein hieno etenevä, kummallakin kuitenkin ei edennyt ihan täysin suoraan.

Kuljetukset ok, tosin ukoille meni vähän jännää reittivalintaa. Outoo, et se on nyt taas ruvennut menee mutkitellen ukoille. Neljäs ukko tosin oli hieno: Lähetin leveää polkua pitkin, joka kaartui voimakkaasti kymmenen metrin päästä. Zermu oli saanu hajun ja lähti suoraan umpimetsään eikä seurannut polkua <3

Vikalla etsi kans hetken. Mä luulen et tää kuljetus on ihan hyvä juttu, et se oppis tulee tyhjiltä pois. Plus et laiska ja polvivammainen ohjaaja kiittelee, ku ei tarvii rämpiä umpimetsässä :D

Viime viikko: 

Tokoiltu ollaan lähinnä. Huomiota olen kiinnittänyt liikeväleihin, ennen muita liikkeitä kävellään kentällä ja mä palkkaan kun hakee kontaktia. Ruutua olen nyt tehnyt selkeissä paikoissa, koska olen halunnut onnistumisia ennen koetta. Metallissa ollaan lähinnä pidetty hauskaa ja luovutuksia, lisäksi olen pari kertaa kokeillut heittää kapulaa pusikkoon, tääkin toimii hyvin, unohtaa pureskella.

Tunnaria olen aika monta kertaa tehnyt sillä valtavalla ympyrällä, pari vikaa treeniä taas vaihteeksi ihan normitunnaria, koska sitäkään ei olla aikoihin tehty. Toimii enimmäkseen hyvin, tuntuu että on rauhoittunut ja malttaa nuuskia kapuloita rauhassa. On ollut myös paljon varmemman oloinen.

Seuraamista ja istumista ollaan treenattu aika vähän, istumisessa ei ole mitään ongelmaa, mutta seuraamista voisi ehkä vähän usemmin muistutella. Pääpainot ihan peruskäännöksissä ja kontaktissa.

Hyppynoutoo treenasin kerran, kun käytiin pk-kentällä. Hypyytin myös vinoja, toimi oikein hyvin ja asenne oli kohdallaan. Myös luovutukset hyvät. Tää kyllä toimi, jos mä vaan heitän kunnolla!

Luoksarissa pääpaino stopissa ja epäennakoinnissa. Muutaman kerran palkkasin lelulla läpijuoksusta, kun ennakoi liikaa. Toimii. Stoppeihin olen yrittänyt saada lisää jämäkkyyttä tulemalla askeleen vastaan. Hieman paremmat stopit, joskaan en varmaan ikinä tuu saamaan sellaista raivokasta liinat-kiinni-asennetta tohon, mitä haluaisin... Maahanmeno toimii, loppua olen vahvistanut jonkun verran kans, jotta saisi hieman lisää vauhtia.

Todistetusti nämäkin kaksi ovat joskus leikkineet yhdessä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa