Ja taas sitä mennään!

Eilen aksakisat Ojangossa, tällä kertaa täysmustan kanssa, kun pääsin ohjaamaan Simbaa kolmosiin.

Eka rata oli kyllä just sellainen, että jos ohjaat kaverin koiraa kolmatta kertaa, niin voi olla hieman haastava. Parasta oli, kun en muistanut, oliko takaakiertokäsky kierrä vai takaa, niinpä sanoin ne molemmat :D

Tiesin, että Simba on putkihullu, mutta en arvannut, että se on ihan täydellisen putkisekopää :) Mä ohjasin sitä liikaa kuten Zeroa, oletin, että se lähtis esim. takaakiertoon tai tulis valssille mukaan samalla tavalla kuin Zero. Kontaktit se otti kuitenkin hyvin, ennakko-odotuksista poiketen. Torstaina treeneissä se oli hieman tuhma.

Ekalla radalla tippui monta rimaa, veikkaan että suurin osa johtui ohjauksesta... Putki-puomierottelua se ei osannut, vaikka yritin ohjata selkeästi puomille.

Toka rata oli viel ekaakin kaoottisempi, kun en ollut ehtinyt tutustua rataan. Hieman otti päähän, kun ilmoittautumisen yhteydessä kysyin, onko kisat aikataulussa ja ne sano et joo, startit alkaa aikataulun mukaisesti. Mä en tullut ajatelleeksi, että "aikataulun mukaan" voi tarkoittaa puoli tuntia etuajassa... Ja oikeesti starttien välissä oli noin puoli tuntia aikaa, just tulin jäähdyttelylenkiltä takaisin, kun huomasin et rataantutustumisen on käynnissä. Ehdin kävellä 10-esteelle asti. Vielä kun startattiin neljänsinä, niin eipä ehtinyt katella rataa loppuun asti.

Rata olisi ollut oikein kiva, tosi sujuva ja mukava. Pikkasen vaan otti päähän tällainen touhu... Simba taas otti kaikki kontaktit kiltisti.

Hyppyrataan sitten ehdin tutustua kunnolla, kun en uskaltanut poistua hallista ollenkaan. Aika helppo, selvittiin perusvalsseilla lähinnä. Tosi mukava rata, mutta mur, en taas tajunnut, että Simba voi lukea valssin putkeenlähetykseksi. Rata tuntui tosi kivalta, mä ohjasin tosi rauhallisesti, enkä hötkyillyt. Putken jälkeinen pakkovalssi taisi olla sille vaikee, kun se tuli väärälle puolelle. Tai ehkä mä liukenin paikalta?



Keskiviikkona pääsin lainaohjaamaan lk collieta Giniä alkeiskurssille, se vasta hauskaa olikin! Siitä on tovi, kun viimeksi olen alkeiskurssilla ollut, taitaa olla lähempänä kymmentä vuotta :D (hui, kun mä olen muuten jo vanha ku voin sanoa tollee! :O ) Kakara oli oikein pätevä ja sillä oli asenne kohdillaan.

Zero ei ole kauheesti päässyt treenaamaan. Kotona olen naksutellut sille jäljen keppejä, kun totesin, että se ei yhtään muista niitä. Haave erikoisjäljestä on taas nostanut päätään, kun totesin noin tuhannen kerran, että ei noista paukuista tule mitään. Alkuviikosta käytiin tallaamassa hienot jäljet pellolle, mutta kas, kolme riemuidioottia käveli suoraan meidän jäljen päältä, joten eipä tarvinnut sitäkään ajaa. Sen sijaan Sara kävi hakee purkit, se oli aika hauskaa :)

Treenasin sit pelkkii keppejä Zeron kaa ja voin valehtelematta sanoa, ettei saatu ensimmäistäkään onnistunutta suoritusta. Se ei löytäny keppejä, meni väärään paikkaan, ei keskittynyt, otti kepin suuhun, käveli sen yli etc etc. Naksuttelin sit kotona ja nyt alkaa jo vähän sujua. Pian mä siirrän sen kotinurmikolle.

Hakuu treenattiin joku päivä, kokeiltiin kuljettamista. Ideana tyhjiltä palauttaminen. Zerppa eteni suoraan ku tykki, hivenen oli tosin taas nokka tukossa, kun se ei heti löytänyt. Etenevä ihan ok, mut tässäkin nenä vähän kiinni. Kuljetukset oli ok, tuli hyvin takaisin. Ekaan etukulmaan teki sikahienon tyhjän, ku etukulma oli hämmentävästi vinosti taaksepäin, mä lähetin suoraan, nii et Zerppa juoks suoraan siit ohi saamatta ukosta hajua. Tosi nätisti käänty eteenpäin ja tuli kutsusta luokse :)

Paukkuja tosiaan treenattiin hakutreenien jälkeen. Näitä pitäis vaan säännöllisesti treenata oikeesti. Paineistui hulluna, yritin pitää sitä maassa käskyn alla. Se pystyy kyl ottaa vastaan käskyjä, mut tosi nihkeesti, piippailee ja yrittää paeta paikalta. Pitäis ottaa säännöllisesti kuurina. Kuka lähtis mun kanssa metsään vähintään kerran viikossa?

Nyt mulla olisi sellainen kuriositeetti kuin loma! :O Mä en kuollakseni ymmärrä, mikä tuollainen on, enkä mä tiedä, mitä normaalit ihmiset tekevät silloin, kun eivät opiskele neurologiaa, oftalmologiaa tai treenaavat koiria. Taidanpa piipahtaa äidin ruokapadoilla :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa