Itsekseni tokoa ja tottista

 Itsekseni tokoa hallilla, koko halli vain meidän käytössä, on tästä koronasta sentään jotain hyötyä... Ohjelmassa jääviä, stoppia, seuruuta ja noutoa. Lisäksi pk-hyppyä ja aksaestettä. 

Seuraamista: Lyhyehköt pätkät, vähän käännöksiä ja temponvaihteluita. Käännökset oli tosi hienoa, niin 90° kuin täyskäännöksetkin. Hitaassa vauhdissa se jostain syystä seurasi hetken ja istahti sitten. Näytti jotenkin vähän epävarmalta, selkeästi pitää treenata tätä enemmän. Yritin nyt keskittyä kehumaan myös liikkeen välissä ja välillä vapautin ja jatkettiin sit samantien. 

Istuminen: tein nyt käsiavulla pari kertaa edessä ja sit nopeasti sivulla. Tän toistin muutamaan otteeseen ja tosi nätisti tekee kyllä näin. Jatketaan tätä vielä hieman, että saatais nopeutettua istumista. 

Seisominen: yritin samaa kuin istumisessa, tässä se ei toiminut kauhean hyvin. Edessä käsimerkillä toimi tosi hienosti, oli jopa ihan nopea ja napakka. Sivulla istui joka kerta. Keskityttiin sit edessä stoppeihin ja muutaman toiston jälkeen onnistui jo ilman käsiapuakin. Ehkä mä teen nyt näin vielä muutaman kerran ennen kuin siirrän tän sit sivulle. 

Maahanmeno: Ihan yksittäisenä, halusin peilin kautta katsoa, miten tämä menee. Hyvin ja nopeasti menee maahan, tää on hieno. 

Nouto: Ensin ihan palautusta eteen, niin et kapula mulla. Nää toimii tosi hyvin. Sit annoin kapulan pidettäväksi ja palautus, tää toimii vaihtelevasti. Sinänsä tuo hienosti ja on suora, mut noin metrin päässä musta alkaa mälviä ja pyöritellä kapulaa. Ehkä yks toisto hyvä, muut mälvi enemmän tai vähemmän. Onpa ärsyttävää. Sanoin siitä ja totesin et ei käy ja palasin takaisin siihen, et kapula mulla. Yritin heittää pari toistoa, et saatais se ihan kunnon nouto, tässä mälvi ja pureskeli ihan sikana jo paluumatkalla. Tehtiin sit ihan liikkumista, et annoin kapulan ja lähdettiin yhdessä kävelemään kenttää ympäri. Sanoin, kun pureskeli ja kehuin kun oli hyvä. Ehkä joku pieni ajatuksen poikanen tuli tästä. 

Stoppi: takapalkalla ja toinen mun takana. Pari luoksetuloa meni hyvin, sit stoppi ihan vauhdista (tähän asti ollaan tehty vaan sitä takapalkalle menemistä). Mä nyt itse tulin hieman vastaan ja näytin molemmilla käsillä vielä tehosteeksi. Tässä sinänsä stopit on hyviä, mut jää vinoon eikä myöskään oikein katso mun käsimerkkejä (mähän oon vaatinut, et kattoo mun käsistä kumpaan suuntaan pyörähtää. Pitää ehkä välillä vapauttaa stopista mun luokse ja välillä taakse ja sit viel tehostaa noita suuntia. 

Hyppy: Laitoin 75 senttiin, siitä huolimatta hyppäsi kahdesti suoraan rimaa päin yrittämättä hypätä kunnolla. Sit seuraavaksi kiersi kahdesti, jonka jälkeen hyppäsi sit täysin puhtaasti ilman ongelmia niin mun luokse kuin musta poispäin. Oltaisko otettu neljä onnistunutta suoritusta. Voi. Huoh. 

A-este: Aksapuolella estettä, tän se meni nyt hyvin namilla ohjaten. Musta poispäin yritti ensin kiertää esteen suoraan odottavan pallon luo, mutta teki sit kunnolla kun totesin et ei se nyt ihan näin voi mennä. Mun luokse tuleminen on vielä vaikeaa, ei oikein meinannut onnistua. Se ei varmaan oikein hahmota, jos ei näe mua. Ehkä me tehdään nyt vähän aikaa ohjaamalla ja musta poispäin, niin palataan asiaan vähän myöhemmin. 


Ennen treenejä uuden lelunsa kanssa

Treenien jälkeen oli iso hiki! 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa