Kerää koko sarja, osa 537,5

Taas hallilla, tällä kertaa ohjelmassa sekä tokoa että tottista. Lisäksi hieman ilmaisuja yksikseni. 

Ilmaisut ensin. Mun ajatus on opettaa se nyt ihan itse ensin tulemaan mun luokse hiljaa ja menemään maahan. Sit myöhemmin se haukkuisi maassa. Mut voi pylly kun on vaikeata. Se ei vaan tajua, että mun luokse voidaan tulla haukkumatta. Se alkaa huutaa jo samantien kun näkee mun menevän kyykkyyn. En nyt kelpuuttanut pienintäkään ääntä, joten aika monta toistoa saatiin tehdä, ennen kuin se tuli hiljaa luokse ja meni maahan. No, kokeillaan nyt vähän aikaa tätä säännöllisesti. 

Tokoa seuraavaksi. Ohjelmassa seuraamista, ruutua, kosketusalustaa ja stoppia. 

Seuraaminen liikkuroituna, käännöksiä ja suoria. Käännökset enimmäkseen toimii tosi hyvin, myös täyskäännös vasemmalle on alkanut toimia, hyvä Kiki! Liikkuriin ei kauheasti reagoinut sinänsä, mutta seuraaminen muuten oli vähän jännää, oli korvat luimussa ja ehkä vähän epävarman näköinen. Periaatteessa ihan hienon näköistä muuten, mutta vähän hassu tuo mielentila. Mietittiin, et voisinko mä kehua sitä enemmän välissä, nythän mä monesti huomautan vilkuilusta ja sit hyvästä pätkästä vapautan ja palkkaan, mut enemmän voisi kehua hillitysti, kun on hyvä. Samoin Pia ehdotti, että vapautan, kehun ja jatkettais sit samantien. Tämäkin voisi toimia, saisi enemmän jatkuvuutta ilman, että loputtomiin venytän kestoa. Koska selkeästi seuraaminen on vieläkin/taas kauhean tylsää sen mielestä, voisi vähän aikaa tehdä taas sitä, että seuraamisessa tapahtuu hirveästi kaikkea, ettei tule tappavan tylsiä suoria, joissa se ehtii vilkuilemaan. 

Ruutu, siinä tehtiin vauhtia palloilla. Ekalla toistolla hidasteli jo ennen ruutua ja mietti hetken, tokalla toistolla sanoin jess just ennen palloa, jonka seurauksena teki täydellisen hienon stopin ja kääntyi melkein ilmassa. Sen jälkeen en enää sanonut mitään, tämä hyvä. 

Pitää miettiä, haluanko näihin vauhtijuttuihin jonkun vapautussanan. En ole tähän asti kokenut tarpeelliseksi, mutta voisihan se olla ihan kätevä. Silloin koiran ei tarttis arpoa, saako pallon ottaa vai ei. Sit toisaalta mä käytän kuollutta lelua oikeastaan vain silloin, kun se saa ampua siihen. 

Kosketusalustan kertaus on tarpeen, koska nyt se kävelee sen yli ja jää seisomaan alustan eteen tai sivulle. Ärsyttävää. Voikohan olla, että se muistaa sen juoksariprojektin vielä ja sekoittaa siihen? Siellähän tehtiin just noin. Pitää miettiä, vaihtaisinko kokonaan käskyä. Nykyinen on ehkä vähän kulunut, koska käytän samaa myös tasapainotyynyllä. 

Stopit ei oikein toimi, nyt mä oikeastaan vahvistin lähinnä tuota takapalkkaa. Pikkuhiljaa se näyttää toimivan ihan kivasti. Mulla on yksi lelu takana ja yksi mun luona. Sit mä vapautan sen taakse (käytän käsimerkkiä vielä näyttämään, kumpaan suuntaan sen pitää kiepsahtaa) tai kutsun luokse. Nyt se ei erehtynyt kertaakaan ja teki heti, mitä pyydettiin. Ehkä ensi kerralla voisi kokeilla jo stoppiakin luoksetulon yhteydessä. Nii, ja käskynä toimii taakse. 

Tottis 

Tauon jälkeen pannan vaihto ja pk-moodi päälle. 

A-estettä ensin ihan aksaesteellä. Kovasti yrittää kiertää esteen, on jotenkin tosi epävarma. Muutaman toiston ihan johdin namilla tietä, näin meni hyvin. Sit laitoin taakse lelun ja näytin alun, tämäkin meni parin ohituksen jälkeen ihan hyvin. Lopulta mä kokeilin heittää lelun, ensin tuntui, että tämä ei millään toimi, mutta sain tosi hienon toiston sitten parin ohittamisen jälkeen. Joka versiolla yrittää sen kerran tai pari kiertää (tai pari kertaa hyppäsi alas keskeltä, ups), kunnes sit rohkaistuu ja tekee hyvin. Treenataan nyt tällä aksaesteellä niin kauan, että päästään taas ulos. 

Hyppyä seuraavaksi. Viime kerrasta on aikaa, joten laitoin 80 senttiin. Noh, eihän siitä mitään tullut, hyppäsi suoraan rimaa päin. Hieman laskin (noin 75cm) ja tsemppasin, niin meni kuin menikin puhtaasti. Tehtiin näitä ensin muutama niin, että mä pidän lelua riman yläpuolella ja vetäydyn taakse, kun tulee. Lopulta halusin kokeilla heittää palloa ja hypyttää musta poispäin, yllättäen tämä meni tosi hyvin. Mä vähän olin arvellut, että olisi yrittänyt kiertää. Hyvä Kikistiina! Vika toisto onnistui jopa palautuksella, jee! 

Noutoa pari toistoa. Ihan vaan pienen matkan päästä kiinni kapulaan mun luokse. Tämä ihan hieno. 

Eteenmeno vielä yksi loppuun. En ole varma, kannattaako tätä hallissa treenata, kun on niin lyhyt matka. Kesään on vaan niin pitkä matka ja eteenmeno ei ole edennyt oikeastaan yhtään tässä vuosien saatossa. Pakko ehkä kuitenkin yrittää jonkinlaiset pohjat nyt kehitellä. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa