Epätoivon kipinää...

Kaatosateessa Viikin pellolla. Vaihteeksi näin.

Zerpalla ei noudot kyllä suju yhtään. Se ei osaa luovuttaa ja metalli on ihan kauheeta.

Eka otin metallia. Niin kauan ku mä annan sille kapulan, ni on oikein hyvä, pitää kapulaa tiukasti ja osaa tulla sivulle. Sit ku mä heitän kapulan vähän matkan päähän, ni ottaa se toooosi varovasti ja kilkattelee sitä paljon pahemmin ku ennen. Tosi monta kertaa tiputti metriä ennen mua. Jotenkin mulla on vähän sellai olo, et se tasan tarkkaan tietää, mitä sen pitäis tehdä, mut ku ei vaan huvita. Mä oon vaan kokeillut rähjäämistä ja pakottamista joskus aiemminkin, eikä se tässä tapauksessa oo auttanut, vaikka muihin liikkeisiin se on kyl ollu ratkaisu...

Normikapulalla otin kans välillä, tarjos jotai eteentulon ja sivulletulon välimuotoo. Jos tuli sivulle, ni tuli vinoon ja liian eteen. Kun sanoin sille erikseen et sivu, niin tuli hienosti. Seuraavaan kokeeseen opetan kyl takaisin eteen, se sentään toimi.

Sit ruudun paikkaa ihan lähietäisyydeltä muutaman kerran. Oli tosi hienoa, haki tosi hyvin oikealle paikalle, niin edestä, takaa kuin sivustakin. Sit mä otin vielä ruudusta seuraamista namin avulla, tää oli ihan hyvä, selkeesti alko stopata aiemmin ja hakemaan paremmin paikkaa.

Luoksaria testasin kisanomaisesti, stoppi oli hieman hidas, maahanmeno hieno. Käskytyksestä ei välittänyt yhtään, loksautti hieman toista korvaa, muttei tehnyt elettäkään tullakseen. Lopussa pitää muistaa kutsua suoraan sivulle, muuten tää on epäloogista koiruudelle. Tuli hienosti, kun muistin. Stopinkin sain nopeammaksi ku otin pitkältä matkalta ja tulin vastaan.

Lopuksi tunnaria. Tää ei kyl mee yhtään hyvin. Eilen mä vielä kuvittelin, et se on vaan epävarma, mut nyt alan vähän epäillä, et se taas vedättää mua täysillä. Eka otin oman piilotusta, meni hienosti. Sit ihan perustunnaria, haisteli tarkkaan ja nosti oman, mä kehuin ja se lähti tuomaan. Seuraavaksi sama, mut mä odotin hetken ennen kehumista. Se kyl nosti oman eikä lääppiny muita, mut lähti tulemaan hieman haahuillen, oli sen näköinen, et meinas tuoda kapulan Emmalle, sit ku kutsuin ja kehuin ni tuli mun luo. Mut oli jotenkin tosi possuilevan näköinen, kun lähti hölköttämään väärään suuntaan. Mur.

Pikkasen oli suunnittelemattomat treenit ja otin vähän kaikkee sekaisin, mut ei voi mitään. Just nää on ne hankalat jutut, ni pitää treenata... Vähän on kyl epätoivoinen fiilis. Kuinka meillä käy AINA niin, et joku viikko ennen koetta huomaan, et liikkeet ei toimi, kun ne ennen on ollut tosi hyviä?! Taidan saada talveksi uuden turkispipon, jos meno jatkuu näin...

Taidan nyt vähän muuttaa alkuperäistä treenisuunnitelmaa:

Vaikeimmat liikkeet on nyt hyppynouto, metalli ja tunnari. Näitä kolmee pitää kyl treenata. Muut sujuu oikeastaan aika hyvin. Seuraamistakin vois hieman hinkata vielä. Muistutukseks ruutua pallon kaa ja stopilla, luoksaria takapalkalla ja ilman, kaukojen vaihtoja ja no, istuminen nyt on sujunu aika hyvin.

Keskiviikkona joku lyhyehkö treeni:
- metallinoutoa takaakiertona, vauhtinoutoa, palautusta, sit ihan vaan muutama luovutus
- Hyppynoutoa vauhtinoutona ja sit muutama luovutus väliin.
- Ruutua eka sillai et on pallo valmiina, sit stopilla.
- Tunnaria, eka joku vaikee, et sais nenun auki, sit normi tunnari. Yritä pidentää kehumis-aikaa!

Perjantaina (tai torstaina jos en ehdi pe)
- Luoksaria eka takapalkalla, sit tuun ite vastaan. Vois ottaa läpijuoksun väliin. Lopuks loppua.
- muutama kaukon vaihto
- metallia, pidetään vaan hauskaa ja salakavalasti väliin muutama luovutus.
- Tunnaria, jos saan jonkun tekemään...

Mun täytyy varmaan lintsata koulusta perjantaina, et ehdin treenaamaan. Tää on musta ihan loistava tekosyy olla pois maailman tylsimmältä kurssilta.

Sit lauantai-iltapäivällä voisin tehdä samanlaisen treenin, mitä tein silloin viime kokeen jälkeen. Haluun nyt kokeilla tällaista.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa