Vantaa 16.9.12

Tuntuu epätodelliselta ja silti on jotenkin turtunut olo. Ei oikein tunnu miltään. Viime kokeen jälkeen teki mieli itkeä ja olisin itkenytkin, jos ei kaverit olisi ollut siinä. Nyt ei oo edes yllättynyt olo. Pelkkää tyhjää vaan. Mä en vaan jaksa enää tätä. Joskus mietin, olenko pähkähullu, kun edes yritän. 

Kokonaisuutena tää suoritus oli huomattavasti parempi kuin viimeksi ja Zero oli koko suorituksen iloinen ja vire oli suht korkealla koko ajan. Kuitenkin kävi ihmeellisiä mokia, outoja tilanteita, joista sen mielestäni olisi pitänyt selvitä. Olen ehdottoman varma, että se taas sikaili, esimerkiksi ruutu ja metalli, mutta silti ei tullut eteen mitään sellaista selkeetä tilannetta, johon olisin voinut puuttua ja sanoa että *kele, nyt teet etkä munkkipossuile siinä. 

Leikin sen kaa pinkillä pallolla just ennen koetta ja jätin pallon sit kehän laidalle turvallisesti aidan taakse. Se vaikutti tosi hottikselta, se jopa haukkui kun mentiin kehään ja jouduin huomauttamaan siitä. Se pomppi innoissaan mun edessä, kun siirryttiin seuraamisen paikkaan. 

Paikallaolo 10

No eipä ongelmaa. Se tosin haukotteli pitkään ja äänekkäästi, kun jätin sen, mutta yllätyksekseni se oli palatessani skarppina ja kunnolla maassa. Nousi jopa ekalla. 

Seuraaminen 9

Oli tosi väljää. Heti alku oli jotenkin tosi laiskaa, sanoin sit pysähdyksen jälkeen tiukemmin et seuraa, sit parani aavistuksen. Mut videoltakin huomaa, et seuraa tosi kaukana musta. Tempo ei oo mulla oikeen hallussa, hidas oli sellaista hiipimistä ja juoksussa taas käännökset oli multa hieman hukassa. Zero käytti hyvin peppua käännöksissä. Pysäytykset ja yleensäkin perusasennot oli usein vinot. Takaperin seuraaminen tuntui kauhealta, mut videolta se näyttää aika hyvältä, näyttää siltä, et se oikeesti jopa peruutti! 

Istuminen 10

Tää oli tosi hieno. En ajatellutkaan, että tää vois olla ongelma. Videoltakin se näyttää nopealta ja varmalta. 

Luoksetulo 8

Seisominen oli säälittävää. Tosi hidas, tuli tosi pitkälle. Tosin itsekin pysäytin liian myöhään. Mut silti. Kyl Zero osaa paremmin. Maahanmeno oli hieman parempi, mutta senkin se on tehnyt paremmin. Sivulle se tuli vinoon. Tuomari sitten lopussa sanoi, että mä teen jonkun sivuaskeleen, jota en ite huomannut ja joka olis oikeesti nollannut liikkeen... 

Ruutu 7

Tästä ne vaikeudet sit alko. Aluks se ei millään meinannut huomata ruutua ja kyttäs luoksetulon merkkejä oikealta. Tai en oo näin jälkeenpäin varma, eikö se oikeesti huomannu, vai eikö sitä huvittanu. Sit lopulta se bongas ruudun ja tuijotti suoraan sinne. Lähetin vielä käsimerkilläkin, mutta Zero menikin vasemmalle kehänauhoille, teki kauhean lenkin ja pysähty sit lopulta ruudun oikealle puolelle. Käskin uudelleen ruutuun, tää oli hyvä, se meni täsmälleen oikeaan paikkaan ja pysäytin keskelle. Tuomari sanoi sitten lopulta, että mun olis suoraan kannattanut käskeä maahan, niin olisin saanut enemmän pisteitä. Ei tullut edes pieneen mieleeni. Tosin en oo varma, olisiko se toiminut. Mä vähän epäilen, että herra karvaperse olisi jäänyt seisomaan hölmönä tai tullut pois. Maahanmenon jouduin käskyttää kahteen otteeseen, saakeli!! Seuraamaan tulo oli aivan kamala, vaikka tätä ollaan treenattu ja tää on alkanut sujua oikein mallikkaasti. Vaan ei nyt toiminut yhtään. 

Hyppynouto 7.5 

En oo ihan varma, mikä täs oli. Se lähti innokkaasti ja tarttui kapulaan tosi nätisti, oikein kiersi kapulan ja noukki hienosti. Tuli luovutukseen vinoon, en olis ajatellut, että se alentaa arvosanaa näin paljon. 

Metallinouto 0 

Toinen, mikä jää ihan arvoitukseksi. Antaisin vaikka satasen, jos tietäisin, mikä pienen mikkihiiren päässä liikui. Virittely ei menny ihan putkeen, kun ite vähän hämäännyin siitä, et edellisessä liikkeessä ohjaaja sano et liike alkaa jo ennen ku oli ojentanu mulle kapulan. Mut Zero kuitenkin näki kun heitin, sitten se lähti luoksarin tötsiä kohti päättäväisesti, kunnes sit kutsuin pois. Lähetin uudelleen, mut se ei ees nähnyt kapulaa. Otin sit kunnolla sivulle ja lähetin, sit lähti sinne sen näköisenä, kuin se olis jo koko ajan tiennyt, mitä olisi pitänyt tehdä. Sylkäs sit kapulan pois, niin lopulta annoin sen sille suuhun ja olin et nythän sä luovutat tän ja sillä valkosipuli. Luovutti, mut oli vino. 

Tunnari 9

Tää ehkä pelasti päivän. Tää oli ehdottomasti epävarmin liike, mut Zerppanen selvis siitä erinomaisesti. Mä olin ottanu oman piilotusta ennen kehää ja sit virittelyssä vähän uhkailin sitä, et nyt kunnolla. Se haisteli kaikki tarkasti läpi ja noukki sit oman oikein varman näköisenä. Ei edes kauheasti pureskellut. Luovutus oli vino. 

Kaukot 0 

Vaihdot oli aika nätit muuten, mut ekalla se pomppas eteenpäin lähes oman mittansa verran, mikä sit nollas liikkeen. I-S jouduin sanoo kahteen kertaan, tästä oon katkera. Mur. Mut sen sijaan I-S-M vaihdossa maahanmeno oli tosi hieno, ei yhtään liikuttanut tassun tassua!!! Tähän olin tyytyväinen. 

Kokonaisvaikutus 9 

Yhteensä 226 pistettä
II-tulos ja 3. sija. Eikä saatu edes lelua. Sen sijaan tyhmän ruusukkeen! Pöh. 

Tuomari kehu meidän yhteistyötä ja iloista tekemistä. Juupa juu, kunpa se tietäis, mitä pinnan alla oikeesti liikkuu. Zero oli kyl iloinen ja mä olin reipas ja iloinen kans, mutta silti tuntuu et jotain puuttuu. Molemmat tekee innoissaan, mut me ei tehdä yhdessä. 

Meiltä puuttuu yhteistyö. Meiltä puuttuu suhde. 

Mä luulen että pohjimmillaan kyse on siitä, että suhde ei oo kunnossa. Olen tiedostanut asian jo pitkään ja yrittänytkin korjata sitä, mutta aivan liian myöhään. Ollaan päästy sellaiselle tasolle, että yhteiselämä onnistuu ihan jees ja kumpikin enemmän tai vähemmän kunnioittaa toisiaan, mutta Zero ei tee mitään mun puolesta, ellei saa palkkaa tai ellen mä pakota sitä hampaat irvessä. En olisi kuitenkaan ikinä uskonut, että puutteellinen suhde vaikuttaisi näin voimakkaasti meidän tokoon... Ajattelin, että se voi tulla esille sitten ihan huipulla, kun ratkaistaan maajoukkuekarsintojen kärkisijoja, mutta ei ihan normaaleissa kyläkisoissa. 

Video löytyy täältä: 




Se siitä tällä kertaa. Ei tuu huomenna kakkua, ei. 

Muuten, täytyyköhän mun huolestua mun mielenterveydestä? Jos tuomari yhtäkkiä alkaa muistuttaa kandiohjaajaani, onko se merkki ylivilkkaasta mielikuvituksesta vai liian suureksi paisuneesta kouluahdistuksesta??? 

Lopuksi käytiin vähän vielä aksaamassa. Zerppa teki aikas kivat kepit, vaikka se edelleenkin näyttää siltä, et se ei tykkää niistä yhtään. Sit tehtiin jotai pikkupätkää, ei mitään ihmeellistä, muutama hyppy ja putki. Otin muutaman öö, en muista sen nimee. Pakkovalssi mut toiselta puolelta hyppyy. Ihan sama. Mut hienosti muisti kuvion vielä vuosien takaa. Sit hieman irtoomista. Oli kivaa ja vauhdikasta. Ainoo vaan, et voisin varmaan pikkuhiljaa alkaa tehdä aksaa vähän korkeammilla hypyillä. Nuo 15 senttiset rimat kyl jo hieman kolhii pikkumiehen ylpeyttä. 



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa