Nobelin palkinto sille, joka keksii vedenpitävät sadevaatteet!


On tää kyl hullujen puuhaa. Musta tuntuu, et mä toistan itteeni. Mut kuka hullu oikeesti nousee vapaaehtoisesti sunnuntaina 7.30, jotta pääsisi makaamaan märkään metsään koirien pelastettavaksi?!!??!

Kävimme hakuilemassa Landbossa, tarkoitus oli mennä pelastuskoiraradalle, mutta sepäs olikin varattu, joten menimme eteenpäin. Maasto oli aivan karmea, mä en vaan kertakaikkiaan hahmottanut sitä, vaik oon ollut tossa jo miljoona kertaa. Keskilinja oli aivan vänkyrä, toinen puoli kauheeta viidakkoo, kalliota ja meinasin eksyä jo 30 metriä keskilinjalta. Olin joka pistolla eri mieltä lähetyslinjasta ja oisin ite lähettänyt aivan eri suuntaan :P Mä kyl vihaan tätä maastoa yli kaiken ja mä oon ehkä maailman onnettomin suunnistaja...


Zero oli kuitenkin taitava. Maaston takia jouduin kuitenkin muuttamaan suunnitelmia, tarkoitus oli ottaa haamuja kaksi ja kaksi jänistä. Metsä oli sellaista viidakkoa, ettei siellä mitään haamuja voinut tehdä. Otin siis kolme jänistä ja yhden lähilöydön.

Zerppa oli tosi pätevä. Jänikset meni hienosti ja myös lähipiilo oli tosi kiva, kyl tää saattaa toimia viel joskus. Ei vaan saa tehdä liian haastavia treenejä eikä edetä liian nopeasti, kuten viimeks.

Lopuksi oli tarkoitus mennä ampumaan, mutta Zero huolestui heti, kun lähdettiin kävelee. Se oli tosi outo. Yks hetki se onnellisesti rehki ison kepin kimpussa, seuraavalla hetkellä se sai kauhean pakokauhukohtauksen ja lähti luikkii pakoon, vinku ja itki. Se on selkeesti jo yhdistäny paukun tähän tilanteeseen. Ei hyvä, ei ollenkaan hyvä. Just tätä en olis halunnu, et se yhdistää sen mihinkään. Mut oon ite ollut liian kaavamainen ja tehny liian samanlaisia paukkutreenejä. Nyt pitää rikkoo kaavoja ja ampuu välillä ennen treenejäkin...

Illalla vielä vepeä.

Tämmöiset löytyi paketista :) Olin vahingossa tilannut kyl väärän väriset...

Eka treenattiin vientiä maalla, aluksi oli yhtä säätämistä, karkasi rannalle ja kidnappasi dummyn. Muutaman toiston jälkeen alkoi hiffaamaan. Sit mä siirryin veteen kahlaamaan, toimi hyvin.

Seuraavaksi veneen hakua. Ekalla sai köyden omaksi, kun vene oli päässy liikkeelle. Oli tosi hieno ja se jopa kääntyi mua kohti, kun mä huusin. Seuraavaksi halusin, et se hinaa veneen loppuun asti. Tää ei toiminu taas yhtään. Yritti mennä jälleen vasemmalle rannalle, joka oli paljon hankalampi kuin tää mistä mä huusin :O Välillä olis kyllä NIIN kiva tietää, mitä ton elukan päässä liikkuu. Ville souti vastaan minkä pysty, mut Zero ei suostunu kuuntelee. Musta tuntu, et se ehkä vähän hätääntyi, kun saakelin vene ei liikkunutkaan, sit se alko kääntää venettä viel enemmän ja meni tosi hankalaksi. Lopulta se päästi irti. Sama toistui viel kerran, taas sama juttu. Sit kolmannella kerralla vene tuli lähemmäs ja Zerppa sai köyden omaksi. Sit mä otin veneen hinaamista rantaan ihan lyhyeltä matkalta, tää meni hyvin.

Mä luulen, et mun pitää ottaa veneen hinausta tosi lyhyeltä matkalta ja sit sitä kuuntelemista treenata erikseen dameilla, se saattaa kyl toimii, et mä vaan heittelen sitä ja kutsun sit samalla toisella...

Sit kokeilin viel vientiä veneeseen. Otettiin eka tosi lyhyeltä matkalta, se onnistu. Mut sit heti ku jalat ei enää yltäneet pohjaan, ni oli ällöö, eikä enää huvittanut viedä dummyä. Oli tosi hankalaa, varsinkin, ku matka piteni. Otettiin sit lopuksi onnistunut suoritus lähempää, tää oli ihan hyvä.

Ennen treenejä käytiin viel ampumassa tällä kertaa ennen treenejä siis. Tää oli just hyvä. Kyl Zero hieman oli huolissaan ja se meni selkeesti levottomaks, kun näki pyssyn. Pahus, mä aattelin et riittää, kun pyssy lojuu mulla milloin missäkin ympäri kämppää ja mä heilun sen kaa aina väillä. Mut näköjään se on silti yhdistäny sen paukkumiseen. Annoin sit pyssyn Emmille ja ite kuljin edeltä. Zerolla kesti tosi pitkään palautua, miten musta tuntuu, et aina kun on muita koiria, niin menee paljon huonommin, kuin jos ollaan yksin metsällä?! Miten se voi kokea paukut eri tavalla, kun on muita koiria? Muut ei reagoi paukkuihin juuri mitenkään, miten koirat voi vaikuttaa Zeroon??? Vai onko se jo se alkutilanne, et se on jo valmiiks levoton, kun on asetelma monta koiraa+ihmisiä+ase? Kun yksin lenkkeillään, ni ei mul oo joka kerta pyssy mukana...


Joka tapauksessa oon huomannut, et joka kerta, kun Zero alkaa huolestua, se tulee mun ympärille hääräämään, välillä se jopa pomppii mua vastaan ilmeisen iloisena, jotenki outoa käytöstä. Normaalisti sitä ei pätkääkään kiinnosta, mitä mä teen eikä se kyl ikimaailmassa hakis multa turvaa, kun pelottaa. Normitilanne on se, et se karkaa musta mahdollisimman kauas pois. Kuitenkin, kun pyssy ilmestyy, se häärii mun ympärillä, hakee kontaktia eikä irtoa mihinkään musta. Tosi outoo. Mä kyl luulen, et tääkin on joku juttu, jonka se on yhdistänyt jostain, ei tuo oo luontaista käytöstä siltä. Kuitenkin tätä on hyvä vahvistaa ja loistavaa, jos se tarjoo tota. Olis tosi hyvä, jos se oppis, et multa saa turvaa. Mut onhan toi fiksu otus, ehkä se on huomannut, et paukku tulee vaan, jos se on kaukana musta. Mene ja tiedä.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa