Gourmet-Zerppa

Treenipostausten sekaan pieni tietoisku Zerppasen ruokinnasta.



Mitään tiettyä linjaahan me ei olla noudatettu, vaan oon antanut sille vähän mitä sattuu sen mukaan miltä tuntuu ja mitä ruokaa sattuu olemaan tarjouksessa...

Barffaaminen on kiinnostanut jo pikkupennusta asti, mutta oon ite niin samaaton, etten oo saanut aikaiseksi hankkia lisätietoa aiheesta, eikä pikku pakkasessani oo tilaa kymmenien kilojen lihasatseille. Oon syöttänyt sille lähes kaikkia nappularuokia mitä eläinkaupassa (ja häpeäkseni myös marketeista) löytyy ja aina väillä sekoitellut sille (üüberkallista) ihmisten jauhelihaa, jotta koiruus saisi edes vähän sitä lihaa, mitä lihansyöjä tarvitsisi.

Nykyisen työni kautta olen tutustunut MUSCH BARF® -tuotteisiin. Niissä on se hyvä puoli, että lihaa on kätevissä 500 gramman pötköissä ja pienille koirille/kissoille tai pikkupakastimille löytyy myös 300 gramman pakkaukset. Valikoima on laaja, koiruudelle löytyy kaikkea tutusta broilerista, kalan kautta aina riistaan asti.

Toistaiseksi oon kokeillut sika-nautaa, nautaa, broileria ja lohta, sekoitettuna nappuloiden sekaan. Seuraavaksi aion kyl kokeilla kanan sisäelimiä ja naudanmahaa. Koska oon edelleen laiska ja saamaton (ja köyhä), niin täysin barffiin en ole vielä siirtynyt, mutta osa-aika barffaaminen sopii loistavasti myös minunlaiselle raasulle.

Tää oli tällainen pikakatsaus mustavalkoisen ruokintaan ennen hakutreenei, lisää sit joskus :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa