Agilityhiiri tekee rataa

Zero oli kyllä eripätevä agilitykoira tänään! Jos minulla olisi lisenssi, niin ilmoittaisin sen hyppärille vaikka heti! :)

Ojangossa on nyt kiva treenata, kun Hskh on siirtynyt halliin treenaamaan, pääsee treenaamaan kaikessa rauhassa myös illalla.

Päivän teemana oli kepit, takaaleikkaus ja poispäinkäännös.

Eka tein keppejä sillai, et oli muutama hyppy edessä ja putki perässä. Meni tosi hyvin, haki hienosti kepit ja eteni itsenäisesti. Mä kävelin vieressä jossai viiden metrin päässä ja välillä jäin taaemmas. Toisinpäin oli hankalampi. Putkesta tultaessa oli lievä avokulma, tää oli jostain syystä tosi hankalaa. Luulin eka, et mä ite liikun väärin, mut Zerppa ei hahmottanut yhtään, vaik mä lähetin sen liikkumatta ite lainkaan. Mä sit otin muutaman toiston ihan pallon kaa, pallo ekassa välissä, mut ei silti osannut sit mennä oikein. Saatiin sit lopulta yks onnistunut... Tätä pitää treenata.

Takaaleikkaus meni tosi hienosti, mä jätin pallon aina vikan esteen taakse. Otettiin lyhyitä, 4-8 esteen pätkiä eka. Poispäinkäännös oli hankala, tähän ei voinu jättää palloa, koska Zerppa varasti muuten ja oma ohjaus oli vähän sinne päin aluksi. Sain sit lopulta sujumaan, ku keskityin kunnolla käännökseen ja liikkeeseen.


Lopulta sit yhdistin nää pätkät ja tein radanpätkää. Laskin et esteitä oli kaiken kaikkiaan 18, joten tää on jo melkein kisamittainen rata :) Yksi rima tippu (10 tai 12, en oo varma), mut tää oli mun omaa sähläystä. Käännös 10 -> 11 oli jotenkin hankala, kun edessä oli suoraan A, johon Zerppa halus mennä. Muuten oli nättiä.

Mun taideteoksessa siis mustat numerot on se rata, sit ne vaaleanpunaiset viivat on ne takaaleikkausharjoitukset mitä eka tein.

Rimat oli 50-60 sentissä. Treenin alussa huomasin, et hieman hyppäs epävarmasti ja helposti veti jalat alleen. Kerran mätkähti ilkeesti rimaa päin, kun ei osannut arvioida etäisyyttä. Mä luulen et nää on ihan vaan sitä, et se ei oo tottunut, eikä muista enää tarkkaan. Ensi kerralla vois ehkä hieman madaltaa rimoja, jotai 40 senttiä ja sit vähitellen hilata ne ylös. Myös hyppytekniikkaa pitää jatkaa. Täytyy edetä maltilla ja muistutella, miten niitä rimoja ylitettiinkään :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa