Toko on kivempaa kuin jänispaisti ja esineet hauskempia kuin staffit

Zerosta on ainesta vaikka maailmanmestariksi! Fiilis on taas niin pilvissä kuin vaan olla voi ja tekis mieli vaan hehkuttaa, kuinka hyvä koira mulla onkaan. Zerppa on niin kultainen ja herttainen <3

Eilen tehtiin illalla tokoa jo tutuksi käyneellä koulun kentällä. Ohjelmassa merkkiä, luoksaria, ohjattua ja zetaa.

Merkki oli hieno, se kauheasti tarjos eri paikkoja. Tuntu, et se edisty ihan silmiinnähden, eka jätti vajaaksi, parin naksuttelun jälkeen se korjas ite oikein ja lopulta tarjos oikeaa paikkaa heti. Mä olin tosi ylpee tästä :) Tätä ku ei tapahdu kauheen usein, Zerpan kaa se on sellaista vääntämistä ja sit usein vasta seuraavassa treenissä näkyy edistystä.

Luoksaria otin eka pari läpijuoksuu, nyt tuntuu et tää vauhti on hiipunut ihan liikaa, mut onneksi tämä on aika helppoa korjata. Otin sit yhden stopin, olis voinu olla nopeampi. Otin takaakiertona kerran, sit läpijuoksun ja sit uudelleen, tää oli nätti.

Ohjattu oli superhieno. Otin pidemmillä väleillä ku normaalisti ja Zero meni joka kerta hienosti suoraan pallolle. Sit juuri kun olin lähettämässä vasemmalle, mä huomasin otuksen kentän laidalla, Zero pysähty kyttäämään sitä. Mä luulin, et siin on joku piski ja kutsuin Zeron luokse. Yhtäkkiä tää koira lähtikin pomppimaan ja tajusin et siinä olikin jänis. Zero tuli nätisti mun luokse ja jatkettiin sen jälkeen treeniä ihan normaalisti, sitä ei yhtään häirinnyt mokoma pitkäkorva! Normaalisti puput on Zeron mielestä maailman jännittävin asia eikä mikään voima maailmassa voi pidättää sitä. Et kyl mun rakas pieni mieheni on oikeastaan aika kuuliainen ja se taitaa oikeasti tykätä tokosta! En mä voi vielä luovuttaa voittajan ja tokovalion suhteen!!!

Lopuks viel zetaa, ensin vaihdot ilman seuraamista, nää meni hyvin, mut sit kun otin seuraamisen kanssa, se meinasikin tarjota istumista. Tätä oon tahkonut niin paljon niin pitkään, että pitää nyt treenata monipuolisesti muitakin. Palkkasin myös seuraamiseen lähtöä. Lopulta mä kokeilin kisanomaisesti, tää oli oikein hieno.

Tänään käytiin metsällä tekemässä esineruutua ja keppitreeniä.

Esineruudun tallomisen Zero näki, mut esineen viennin ei, laitoin koiruuden puskien taakse piiloon. Laitoin samalla kolme esinettä, kaksi taakse ja yksi eteen. Jostain syystä oli taas todella vaikeaa hahmottaa alue, se tarkisti varmaan kakskyt kertaa vasemmalta jostain 20 metriä takamerkin vierestä... Aluksi oli hieman hankaluuksia, se vaan juoks ja juoks, sit tuli pois. Just ku mä meinasin alkaa uudelleen lähettää, ni se kääntyi kannoillaan ja nosti etuesineen. Sit lähetin uudelleen, sieltä nous aika pian vasen takaesine. Jostain syystä se ei millään meinannut löytää oikeaa takaesinettä, ei millään. Ei ongelma ollu se, et nenä ollut auki, vaan se ei vaan ikinä mennyt takakulmalle. Aina se meni sinne vasempaan, tarkisti vasemman takakulman varmaan kolkyt kertaa, sit menin lähelle lähettää, mut ei edelleenkään menny sinne, mikä IHME tässä on?? Lopulta muutaman yrityksen jälkeen löyty. Laitoin sit viel pallon sinne, niin et näki ja lähetin etsimän. Tää meni sentään hyvin. Hehee, joku staffin näköinen otus tuli vastaan, kun treenattiin, Zerppaa ei taas yhtään häirinnyt! Zerolla on tosi kiva työmotivaatio nykyään!

Keppitreeniä mä tein vaa niin, et vein kepin eka ehkä kolme metriä, sit viisi ja vikan ehkä kymmenen, näytin keppiä Zerolle ja laitoin samantien. Ei se älynnyt jäljestää, mutta hyvin etsi keppiä ja pidettiin sillä hauskaa. Eiköhän se jossain välissä ymmärrä, et jäljestämällä pääsee helpommin :) Yritin myös pitää selvän tauon esineiden jälkeen, muutenhan tää on tosi tyhmää treenata heti esineen jälkeen, ku koiruus tekee sit esineruutua. Mun mielestä se ei nyt kyllä sekoittanut. Päätin nyt muuten kokeilla kuitenkin sitä tuomista, ku tuo vaikuttaa niin paljon luontevammalta. Mä muuten luin tarkasti ne FH-ohjeet, mun mielestä siel kyl sanotaan selkeesti, et voi myös noutaa. Mut on tosi outoo, ku vanhoissa säännöissä siitä noudosta puhutaan tosi pitkästi, kun taas uusissa se vaan mainitaan ja sit puhutaan tosi pitkästi vaan maahanmenosta. Outoa.

Okei, nyt tää maailmanmestari menee ulos ja kohta nukkumaan. Öitä!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Erikoisjäljen FH1 säännöt

Agikisat Riihimäki 12.10.

Tokon sääntötulkinnat ja yleisimmät virheet kokeissa